Metrorex a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de arhitectură, calea de rulare și instalațiile electromecanice și de curenți slabi pentru întreaga magistrală de metrou M6: 1 Mai – Otopeni. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Pentru prima dată, serviciul de metrou va fi extins dincolo de granițele Capitalei, în județul Ilfov. Linia M6 va avea un traseu de 14,2 km, împărțit în două secțiuni, și va include 12 stații. Stația Tokyo va fi punctul de legătură dintre cele două tronsoane și locul de unde se va săpa tunelul din două direcții cu ajutorul echipamentelor TBM.
Pe lângă finisajele arhitecturale și calea de rulare, contractul prevede și realizarea următoarelor sisteme:
- Transport local călători: lifturi și escalatoare
- Rețele electrice: tensiune înaltă, medie și joasă
- Ventilație și instalații sanitare
- Protecție civilă
- Curenți slabi: control acces, sonorizare, telefonie, radiocomunicații, ceasoficare, detecție incendiu, fibră optică etc.
Contractul are o valoare de 1,9 miliarde de lei, inclusiv TVA, finanțarea fiind asigurată din bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Durata proiectului este de 44 de luni, dintre care 9 luni sunt dedicate proiectării.
Secțiunea 1: 1 Mai – Tokyo (zona comercială Băneasa)
Lungime: 6,6 km, include 6 stații:
- 1 Mai (existentă)
- Pajura
- Expoziției
- Piața Montreal
- Gara Băneasa
- Aeroport Băneasa
- Tokyo
Secțiunea 2: Tokyo – Aeroportul Henri Coandă
Lungime: 7,6 km, include 6 stații:
- Washington
- Paris
- Bruxelles
- Otopeni
- Ion I.C. Brătianu
- Aeroport Otopeni
Magistrala M6 va facilita accesul rapid către Aeroportul Otopeni, oferind o alternativă modernă de transport public între București și județul Ilfov.